Serwis Hamulców Samochodowych

Serwis Mototronik zajmuje się profesjonalnym serwisem układów hamulcowych pracujemy tylko na sprawdzonych oraz bezawaryjnych rozwiązaniach głównie marki ATE/Continental .

Jeżeli odczuwasz potrzebę naprawy swojego samochodu przy zachowaniu najwyższych standardów oraz bezpieczeństwa to firma Mototronik jest waśnie odpowiedzią na Twoje potrzeby.

Mototronik to zbiór wykwalifikowanych serwisantów z ogromem wiedzy potwierdzonej certyfikatami ze szkoleń oraz pełnym wyposażeniem serwisowym Ate do obsługi / naprawy hamulców w Twoim samochodzie.

Serwis Hamulców Samochodowych

Krótki opis w kilku etapach jak przebiega naprawa lub serwis eksploatacyjny w naszym warsztacie z autoryzacją Ate / Continental :

W pierwszej kolejności bardzo uważnie słuchamy Klienta który zgłasza się do nas z problemem swojego samochodu, ponieważ bardzo ważne jest aby wiedzieć z jakimi problemami boryka się właściciel auta i co jest dla niego uciążliwe lub powoduje dyskomfort w użytkowaniu auta.

Drugim etapem jest bardzo skrupulatna weryfikacja stanu technicznego auta, służą do tego specjalistyczne oprogramowanie serwisowe, narzędzia począwszy od suwmiarki określającej grubość tarcz hamulcowych, testera wrzenia płynu hamulcowego, przyrządu zegarowego ustalającego bicie boczne tarczy i wiele wiele innych, z narzędziami jakimi dysponujemy mogą państwo się zapoznać ____TUTAJ ____

Trzecim etapem jest konsultacja stanu technicznego samochodu z klientem, ustalamy tutaj kwotę oraz zakres naprawy układu hamulcowego jaką będziemy wykonywali

Czwarty etap to przystąpienie do naprawy / wymiany i tutaj zaczyna się naprawdę bardzo dużo, poprawna oraz długa eksploatacja układu hamulcowego zależy w dużej mierze od wykonanej naprawy przez serwisanta to jest właśnie klucz do problemów z jakimi boryka się ogrom warsztatów i klientów, często się słyszy narzekania ze strony użytkowników samochodów

„Proszę Pana wymienił mi pan najdroższe tarcze i biją mi po przejechaniu 1000km, co to za złom !! ”

Nic bardziej mylnego, oczywiście jeżeli w przeciwieństwie do naszego serwisu inne warsztaty używają najtańszych podzespołów zamiennych może dojść do takich właśnie awarii ale i nie musi, warunkiem jest prawidłowy montaż z pomiarem oraz wiedza jaką obowiązkowo trzeba posiadać _____certyfikaty link_____.

Serwis układów hamulcowych w pojazdach osobowych

W naszym autoryzowanym serwisie układów hamulcowych Ate / Mototronik, przed montażem tarcz oraz komponentów hamulcowych wykonujemy szereg czynności serwisowych takich jak :

  1. Demontaż podzespołów pojazdu w określonym miejscu przeprowadzanych prac serwisowych
  2. Wnikliwa weryfikacja uszkodzenia lub zużycia z ponownym pomiarem na stole serwisowym
  3. Gruntowne czyszczenie piast koła, zacisków hamulcowych, prowadnic, ślizgów, jarzm, i innych podzespołów, wymiana płynu hamulcowego _link__
  4. Wnikliwe oględziny wyczyszczonych elementów układu hamulcowego czy nadają się do dalszej eksploatacji
  5. Bardzo dokładny pomiar piast przymiarem liniowym w celu ustalenia idealnej płaszczyzny piasty koła, są dwie główne przyczyny awarii tarcz hamulcowych po ich montażu :

Pierwsza to rdza która uniemożliwia dokładne doleganie tarczy do piasty koła, jak i bezmyślność niewiedza innych serwisów zajmującymi się mechaniką jak i wulkanizacją, ponieważ mało który warsztat dokręca szpilki kół po montażu obręczy koła kluczem DYNAMOMETRYCZNYM głównie robią to kluczem udarowym, lub kluczem nasadowym z długą dźwignią naciskając na niego nogą, uśredniony moment przy takim dokręcaniu to około uwaga 400NM ! a moment dokręcenia nie powinien przekroczyć 140NM, skutkuje to wyciągnięciem gwintu szpilki a efektem jest brak płaskiej powierzchni piasty, co przekłada się na skrzywienie tarczy hamulcowej po montażu koła, w efekcie końcowym pulsowaniem hamulca lub całego auta podczas hamowania w niedalekim odstępie czasu po wykonanej naprawie.

Mechanika samochodowa – serwis hamulców

W firmie Mototronik to standard aby dokręcać koła kluczem DYNAMOMETRYCZNYM ___link___

  1. Montaż tarcz hamulcowych oraz klocków hamulcowych
  2. Pomiar bicia bocznego tarczy po prawidłowym montażu urządzeniem zegarowym __link__
  3. Montaż kół samochodu
  4. Przeprowadzenie nastaw adaptacji zacisków hamulcowych
  5. Ustawienie / kasowanie interwału obsługi hamulcowej
  6. Oklejenie informacji wykonanej usługi na specjalnej wklejce serwisowej, w komorze silnika, książce serwisowej auta, lub historii serwisowej BMW online
  7. Wyjazd z warsztatu na drogę obsługiwanym samochodem w celu przeprowadzenia testu układu hamulcowego (sprawność hamulca, poprawność zachowania nie podczas hamowania)
  8. Jeżeli wszystkie czynności zostały wykonane telefon do klienta w celu poinformowania iż pojazd można odebrać po profesjonalnej obsłudze układu hamulcowego .